tisdag 10 juli 2012

Finbesök

 Carl och Oscar i spelartagen.
Trots värsta sommarvädret så blev det en solig dag, inne. Ute simmar det sniglar, både levande och döda, på gräsmattan. Dagens regnande måste ha slagit rekord. Inga små skvättar här och där inte. Tur att vi bor på en höjd, med tanke på det småländska tillståndet - översvämningar. 

Morgonen började med att jag försov mig. Vaknade kvart i tio och skulle åka senast 35 minuter senare. Mobilen hade signalerat och plingat hela morgonen, så då var det lika bra att stänga av larmet med. Bra jobbat där! Undan gick det, i en ryslig fart för att köra in till stan. Efter en, för en gång skull, skön massagebehandling, bar det hem igen. Massör-Lisa var så imponerad över att min kropp bara utsöndrar lugn och harmoni. Tveksamt om jag någonsin tyckt att hennes massage varit skön, lär vara den första gången. Det bådar gott, då det står 4-0 i kampen Malin vs ryggen. Tacksam för blockaden!

Även Matilda hade det jobbigt med tiden. De fick sitta och vänta i regnet tills jag kom hem igen. Finbesök av de finaste småkillarna Carl och Oscar. Idag lyckades jag lirka upp Oscars hjärta och han var inte blyg så länge. Kan bero på lunchfjäskandet, då de båda hjälpte till att baka pannkakor. Vispa smet är värsta grejen, efter ätandet då så klart. Vem tackar nej till sylt? Vem kan missförstå Oscars "öööööö" när sylten är slut? Ingen, jag lovar. Mys blev det även på Fyren och sagogrottan och fiskarna. Härligt med ett barnvänligt bibliotek. Där är det inget hyschande och pyschande, utan där får man höras. 

Nu ska jag ladda inför den brittiska deckaren för att sedan återgå till sovandet, 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar