söndag 8 januari 2012

495 cm, jag vill med!

Det är helt otroligt! Snön har verkligen vräkt ner i Alperna och det är 495 cm i St Anton. När vi var där för tre år sedan var det drygt två meter när vi åkte hem och det var galet mycket. Det är nästan lite scary, här har vi vårgröna gräsmattor och näst intill vårväder. Ja, något fel är det. Å andra sidan så är jag lite glad för att det inte är snö runt skolan. Vi borde kanske lägga ner värmeslingor, för det blir hyfsat mycket merarbete vid snö ;).

Ja, det gäller att hitta onoff-knappen och slå på hjärnan. Förstår inte hur det ska gå till, för den har verkligen varit avslagen hela jullovet. Tror aldrig att jag har varit ledig ett lov utan att arbeta. Kanske var det dags nu. Tror faktiskt det! Jag hade ju dessutom lovat att inte arbete och det höll jag.

Lovet avslutades med bio. Lite mysigt med Bergakungen, som har en riktig gammal hederlig biosalong. Ingen fjuttig med några få rader, utan en rejäl. Tänk när Avenyn fanns. När statyn sänktes ner under golvnivå. Det var biografen av rang. Nu såg vi The Stig-Helmer story och den var, var... ja den var och inget mer. Lite tunt slut på Stig-Helmer eran. 

Ja nu är det läge att krypa till kojs och sova ikapp timmarna som jag tappade inatt. Gäller att vara på hugget imorgon, vare sig jag är pigg eller ej. Nu gäller det i fem veckor till, sedan är det dags igen.

Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar