lördag 28 januari 2012

Vänner

Egentligen borde jag sätta fart, komma ur nattsärken för klockan närmare sig tolv. Tycker i och för sig att det är ok, då det blev sent igår. Hade en mysig fredag hemma hos Susanne och Ulf. Som vanligt äter vi gott, dricker goda vänner men framför all så har vi det så himla trevligt, varje gång samma sak.

Tänk sÃ¥ viktigt det är med vänner, ja alltsÃ¥ riktiga vänner. Som bara finns där när det behövs, helt kravlöst. När vi bodde grannar sÃ¥ var det ofta att vi spontat grillade tillsammans bÃ¥de mitt i veckan eller pÃ¥ helgen. NÃ¥gon rullade fram grillen och doften börja sprida sig. "Vad ska ni grilla ikväll?" "Jo men kom över med er mat sÃ¥ brassar vi ihop. Hej hopp sÃ¥ blev det knytis, Inga konstigheter! Inget krÃ¥ngligt! Jag sätter ett stort värde pÃ¥ denna kravlösa vänskap. 

Sedan flera år bakåt i tiden har de flyttat från Liabo, men som tur är så är det ett stenkast härifrån. En lagom promenad oavsett väder och vind. Fast å andra sidan så tror jag inte att det hade spelat någon roll om de hade flyttat ännu längre bort, för det löser sig.

En annan vänskap som tar stor plats i hjärtat är ju givetvis familjen. Idag träffas familjen Large Jeppsson. PÃ¥lle fyller  80 och det ska vi fira pÃ¥ TvÃ¥kanten, Nästan alla är med, sÃ¥ large med en viss modifiering. Emelie och Petronella fÃ¥r inte med sina respektive. Sofia har, fast ocksÃ¥ ensam, precis landat och upphämtad pÃ¥ Landvetter. SÃ¥ kvällen blir släktbetonad. Än sÃ¥ länge är jag mest nöjd med min outfit.Multirandigklänning och sÃ¥ hittade jag ballerinaskorna pÃ¥ nätet.

Ja många jubilarer blir det i år. Soifa hade en idé. "Om vi bjuder in 20 pers var, ja alltså utöver de som vi känner gemnsamt, så kan vi ha en jätte hippa." Jo men eller hur Sofia, hur tänker du där? Vi blir ju flera hundra =D. Fast någon lösning får det bli när vi ska fira följande år:

Svärfar 80
Per 50
Examen Luleå
Examen Chalmers
25-årig bröllopsdag
Pappa 80
30-Ã¥r tillsammans
Johanna 25
Ego 50

Vilket härligt år vi har framför oss, eller som Jeppe brukar säga: "I vår familj är vi glada för att få bli äldre" och jag håller med. Eller som Strindberg sa - "Allt är relativt, även åldern." Eller Ingrid Bergmans tankar: "Att åldras är som att bestiga ett berg. Man blir lite mer andfådd men man får en mycket bättre utsikt."






1 kommentar:

  1. Riktig vänskap rostar aldrig även om det går på tok förlänge mellan gångerna vi träffas. Tur att det finns sociala medier att ta till där emellan. Alltid lika trivsamt och kärt att ha er här på middag.Känns väldigt fint att bli omnämnd i din blogg...gulle dig/Kramsen Sus

    SvaraRadera