onsdag 4 januari 2012

Motivation sökes!

Aggrrr! Tror jag får tokfnatt, så nu finns bara en väg eller i alla fall en väg som jag inte har testat. Att astma och kondition står i korrelation, det vet väl de flesta. Bra kondition - bättre andningsförmåga. Punkt! Då återstår bara det där lilla problemet att hitta en träningsform så även passar denna konstiga och sargade kropp. 


Styrketräna gör jag, allt ifrån små enkla övningar varje dag, varje timme och till rejäla pass ett par tre gånger i veckan. Att passa på köra en repa på löpband är ju rätt enkelt, fast ack där bedrog jag mig. Det gav bakslag, som jag just nu inte behöver. Så nu har jag en plan!

En plan, som bara jag själv kan följa. Livsfarligt att basunera ut den här, fast då finns ju ingen återvändo. Nu blir det cross-trainer och cykel som gäller de dagar jag gymmar. Dessutom ska jag ge mig på att spinna, igen. Det var förvisso flera år sedan och då gav jag upp, innan jag hann börja. Nu ger jag mig själv chansen igen. Kan ju dessutom plocka fram mina oanvända spinningbyxor. Hoppas att bas-passet på torsdagar kommer att köras med ordinarie ledare, vilket strulade mycket och ofta förra terminen. 

Tror dessutom att jag ska checka av med Siv om hon använder gåstavarna som Jeppe köpte och använde VÄLDIGT få gånger. Kan ju även ge dem en chans. Flexpasset får kanske vila tills ultraljudet på Carlanderska är gjord. Dumt att påfresta mer än nödvändigt kanske. 

Walt Disney har sagt "Det är ganska kul att göra det omöjliga", eller? Det återstår att se, men nu kör jag så det ryker - IGEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar