måndag 10 februari 2014

Hur tänkte jag där?

Troligtvis inte alls, fast det stämmer ju inte. När jag ska lämna landets gränser så måste jag ha med mig Schengenintyg för flera av mina mediciner. Då räknas det tabletter kan jag lova. Då får jag inte ha med mig en förmycket. Så innan avresan så la jag tabletter i dosetterna, i sina orginialaskar med bipackssedlar, räknade och räknade. Väl nere i Österrike inser jag att attans, flera av mina mediciner kommer inte att räcka. Epilepsimedicinen, som jag äter för nervsmärtorna, ger utsättningssymtom så nu gäller det att tänka klokt. Det vore ju synd om resesällskapet om jag blir mer galen än vad jag redan är. Idag har jag dock valt bort morfinet. Morfin eller vin är den ständiga frågan. Det gäller att balansera med omsorg. Vore ju knas om det tokade till sig här. 

Fast å andra sidan är jag glad att vi lever. Blev påkörda på autobahn av en ung tjej som kommer och tar vår höger sida. Hon har dessutom mage att smita, eller rättare sagt vägra att stanna. Detta sker vid rusningstid utanför Hamburg. När jag ringde  polisen, så är deras engelska än sämre än min och dessutom är täckningen urusel. Får se om vi kan stanna på vägen hem och göra en anmälan. Har som tur är både bilnummer och foto på hennes bil. Att hon blev chockad, för hon betedde sig grymt konstig. Stirrade rätt fram, trots vårt ihärdiga tutande och viftande. Kan säga att dyker denna bilen upp igen, då jäklar...

Efter två grymma skiddagar, där vi har kört 39 respektive 40 km. Det känns i benen. Så turen ner till byn idag blev med bilen. Igår gick vi ner och scannade av halva byn och sedan snabbt hem till dusch och mat. Idag var vi lata och tog bilen genom byn, och sökte igenom den resternade delen. Som mys- och bra shoppingfaktor hamnar Sölden ganska långt ner på listan. Skidåkning, högt upp. Trots snö och blåst, så har det blivit mycket åka av. Kul att vi kan checka av hur långt vi har åkt per dag, antal höjdmeter, antal liftar mm. Väldigt nyttig information!

Idag valde jag vin och ska nu slänga mig in i duschen. Därefter blir det nog en kopp thé eller mera vin. Sover gör vi säkert snart, med tanke på att klockan ringer halv sju imorgon bitti. Här öppnar nämligen liftarna 8:00, vilket jag aldrig varit med om innan, och då har jag ju åkt i några år (40) och på några ställen. 

Så over and out!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar