tisdag 11 februari 2014

Tur att jag använder hjälm!


Med hjälm, dubbla ryggskydd och medikament i fickan, så känner jag mig trygg och inte är det sämre att efter det myckna snöandet så kom solen. En sol med besked. All köra lite off pist och trilla gör ju inget. Det är ju ingen som vet hur gammal jag är. Vad är det som gömmer sig bakom denna beklädnad?


Efter dagens "klena" 36 kilometer är jag trött. Det är väl så att man ska ta det lugnt den tredje dagen, men icke. En av dagens liftar registrerade inte passagerarna. Vi hängde där en del, då det var en ganska rejäl dimma på förmiddagen. Men som man säger, efter regn kommer sol och vilken sol dessutom. Det bränner i ansiktet efter en hel dag ute. 

Med solen kom en del off pist och en hel del Bricanyl. Jisses vad det tar på krafterna med att vara på över 3000 meter och dessutom anstränga sig. Säger bara, tur att hjälpen finns nära till hands. Efter en rejäl apfelstrudel med kaffe, så blev det att avstå lunchen. En glüwein och en Snickers blev ersättare. 

Nu ligger vi slagna i sängen och helt möra. Snart dags för dusch och middag. Så skönt att slippa klä sig och gå ut och äta. Hade aldrig orkat det. Så vi njuter av "vår" lilla etta med schyst utsikt. 


Efter en ny favvo, öl med citrussmak och låg alkoholhalt, och en varm choklad med rom, så är det dags att dra oss upp. 


Så nu, tack för idag! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar