torsdag 27 februari 2014

Laddning på G!

Gårdagen blev lång, väldigt lång! Tolv timmar på arbetet, då vi hade både studiedag och öppet hus för blivande år sex. Väl hemma, med värkande rygg, kraschade jag i soffan med en kopp thé. Tröttheten har suttit i idag. En dag där det blev lite pillande med Unikum, igen. Skulle kunna skriva igen, igen och igen. Att jagaldrig lär mig! Gör ingenting i Unikum från iPaden! En lag, ingen regel - en lag! Återigen så har planeringar och matriser som sparats, inte blivit sparat. Sist hävdade Unikum att jag inte hade rätt IOS-uppdatering. Fattar inte hur det kan ha gått till, då jag ALLTID uppdaterar min iPad direkt när en ny uppdatering släpps. Fast vad gör det? Vi lärare har ju SÅ gott om tid. Eller hur? Få yrkeskategorier som tycker att de har gott om tid. Det skulle väl i så fall vara snöröjarna då. Nu är mycket återställt och f*n om det har försvunnit. Vågar knappt titta. 

Ja nu laddar jag om bössan, igen. Maxade ryggmärgsstimuleringen för att fixa dagen utan morfin. Tog en vända på gymmet! Även idag blev det bara rehabpasset. Vågade inte mera. Efter en snabb runda landade jag i bastun. Det är min nya grej. Meditation light! En stund där, i total tystnad. Bara fläkten som susar och termostaten som knäpper. En kall dusch och tillbaka in i värmen. Lagom varmt, si så där 85-90 grader. 

En kopp thé och ladda  Nevrostimulatorn, ligger jag ganska låst vid soffan. Blir galen på när laddaren kommer på sniskan och börjar att pipa. Det där med att bli galen på döda ting. Hmmm, inget bra men händer så ofta. Nu borde jag arbeta, igen men vet inte om jag ids. Tror att jag tar en ny kopp thé och plockar fram stickningen istället. Det är jag värd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar