söndag 2 mars 2014

Arbete, fritid och arbete

Ytterligare en söndag att lägga till handlingarna. Så skönt att få sova ut, ordentligt. Vaknade av att jag kände mig som en groda. Andades in genom munnen och försökte andas ut genom den genomtäta näsan. Fyllde munnen med luft, som fick pysas ut. Herre gud, vilken tur att jag var ensam. Vilka exter som min kära mamma hade sagt.  

Låg kvar länge och spanade in en dokumentär på SVT, om första världskriget. Läste på lite om det kommande temat som jag ska starta upp med år nio imorgon.so-rummet än aldrig sinande källa till kunskap. När Jeppe kom hem från tennisen, så var klockan mer än dags att stiga upp. 

Idag trotsade vi både väder och värk. Var bara tvungen att få komma ut och få frisk luft. Packade ryggan med korv och bröd, samt kaffe och kaka. Upp mot Sandsjöbacka och One mosse, med kryckor. Lite kul det där med minnet och avstånd. Har ju vandrat Ekenäslunken varje år när barnen gick på lågstadiet. Visst var turen lång, cirka 7-8 km, men inte mindes vi att det var så långt. Genom gyttja och vatten, över klippor och berg, så kände vi snart igen oss. Väl uppe vid mossen och vindskyddet, så visade det sig att vi inte var ensamna. Fler trotsade vädret. Vi fick oss några härliga timmar med frisk luft, grillad korv, regn och hagel. 






Fulladdad med frisk luft kraschlandade jag i soffan. Somnade som en klubbad säl. Då var det bara att fokusera på arbete. Nu äntligen är morgondagens Keynote klar, så nu kör vi uppstarten till första världskriget med år nio. Ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar