söndag 16 mars 2014

Quick fix!

Alla sätt är bra utom de dåliga! Helgen har verkligen bjudit på ett härligt vårväder. Gårdagen bjöd på en vända på stan, för fika med Susanne och Göran. Da Matteo bjöd på en härligt solig uteplats, där vi blev sittandes. En lugn kväll med soffhäng, efter tosk med skirat smör. Mumma! Såg på en fruktansvärt hemsk film om två systrar som blev "utlånde" en sommar till en ensamstående mamma.  Vidrig och än värre, autentisk. 

Väntade mig en lång skön sovmorgon imorse. Självklart så vaknade jag innan åtta. Långfrukost i soffan, innan det blev trädgården. En quick fix för att klara detta. Känns inte helt pk att ta morfin för att kunna plantera i några krukor och skura utemöblerna, men vad gör man inte för att kunna bidra med något. Jeppe fick gjort desto mer. Sågat, krattat, skurat och haft sig. Efter tre-fyra timmar så är vi klara, eller inte. Hur kan denna lilla plätt kräva så mycket arbete? Skönt att få äta fika och äta lunch ute. Hoppas nu att vi får en sådan där underbar vår. Kunna sitta ute med fleece och njuta. Älskar verkligen våren. Fast det säger jag ju om alla årstider. Är väl kanske inte helt klar med vintern ännu. Vill ju åka mer skidor. Fast just nu är inte min "andra" sjukgymnast helt överens med mig om att åka skidor hela dagar. Får träna  att tagga ner. Lagom ska bli mitt nya ledord, kanske. 

Lagom middagsbestyr blir det i alla fall. Skånsk äggakaka med sidfläsk. Dessutom luktar det ljuvligt. Jeppe har precis satt in sin gudomligt goda äppelpaj. Känns bra att få trycka i sig detta, för att sedan slänga oss i soffan och softa. Först ska jag bara iväg på ett möte om BrF Liabo.  Ska med glädje lämna över ordförandeskapet till nya förmågor. Frågan är bara om vi kommer att få köpa ut våra radhus från Eksta. Har ju försökt så många gånger. Det är definitivt inte någon quick fix. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar