tisdag 11 mars 2014

Vart tar tiden vägen?

Vad mer kan vi säga, än att våren är här? Höll på att helt missa denna underbara dag då jag satt fast inomhus. Planeringstiden och lunchen uppslukades av planeringar i svenska och so. Vips så var terminen slut och vi välkomnar sommarlovet 2014. Galet, sa Bill!


Kom snabbt iväg efter sista lektionen, där jag äntligen kom igång med de muntliga nationell i svenska med år sex. Jag kan ju bara skratta mig lycklig, då jag har kalasbra hjälp av klassens två assistenter. Det känns ju mindre lustigt att lämna en sexa helt ensamna under en timme. En timme = tre elevers muntliga redovisningar. 

Tur att alla hann läsa i sina böcker en stund. Den stunden räckte för att jag skulle få i mig min lunch. Inte optimalt att äta inne i klassrummet, men nöden har ingen lag.  Tur att det var yoghurt ;). 



En snabb runda på gymmet, för att snabbt komma hem och äta för att sedan ta en promenad. Promenaden blev först vid sex-tiden, och då hade kylan börjat dra in. Härligt hög luft! 

Den rundan var välbehövlig. Fick gå av oss dagens besked. En fortkörningsbot kom från tyska polisen. Det är i Göttinger allt händer, som Richard Wolf sjunger. Tydligen var det någonstans en 100-skylt och en kamera. Trodde att tyska polisen var tvungen att skylta vid radarkontroll. 122 km/timme var inte optimalt. Kul att de skickar ut en bot med värsta följebrevet på tyska till en svensk bilägare. Tydligen ska vi inkomma med en förklaring. Under promenaden kom vi på flera anledningar. Vad sägs om dåliga torkarblad, så vi såg inte? Eller det är ju Pålle och Sivs bil, och det är ingen av dem på bilden? Tur att jag var bortsuddad, och att det bara var Jeppe som syndes. Jag låg nämligen ner under hela resan med fötter och ben lite varstans. Ja, det är väl bara att bita i det sura äpplet och betala. 

Klockan tickar och efter att ha bedömt 20 analyser om Hades och Odyséen, så känner jag mig väl värd att krypa ner i en renbäddad säng och grotta ner mig i Kaffe med rån. En mysig bok om ett gäng pensionärer som gör en fräck konstkupp. Även de sover ståndaktigt. Precis som jag.

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar