måndag 10 mars 2014

Marginalerna på rätt sida

15 sekunder! Det gäller att ha marginalerna på sin sida. Jag loggade in mig 10 minuter och 15 sekunder innan passet började. Hade jag kommit 16 sekunder senare hade jag fått en straffprick. Efter tre prickar så låser de kortet, som låses upp mot en hundring. 

Efter en långkörare på arbetet, så var det åter dags för ett spinningpass. Ett spinning soft. Passar mig alldeles perfekt, fram till sista låten då ryggen alltid gör sig påmind. Så skönt att få gjort det. Bra start på veckans träning. Fortsättning följer imorgon, med ett gympass. 

Dagen har gått i ett hu. Känns skönt när effektiviteten tar överhand, utan stress. Fick pillat en hel del med niornas so-planering. Resten av terminen är planerad. Helt galet! Det är vecka elva och i ett vips är över tio veckor planerade. Galet, sa Bull! Det blir mycket historia, världskrigen och tiden däremellan samt judendomen. Synd bara att terminen styckas sönder av alla dessa nationella prov. Herre gud, stackars alla elever i år nio och sex. 

Just nu har vi landat i varsin soffa och använder Jeppes fördelsdagspresent, från barnen. En Appel-Tv. Vi bestämde oss i lördags för att köpa en, men hann inte in till stan. Vilken tur! Nu ser vi på Mia på Grötö. Vilken lirare! Eller vilka lirare! Frank Andersson, Claes Malmberg och Robert Aschberg. De fyras gäng. 

Barnen, frånsett Sofia, var hemma igår för att fira Jeppe. En dag som bjöd på ett härligt vårväder. Första gången i år som solglasögonen satt på näsan. Till och med Jacob drog på sig skorna och hängde på. Det är inte ofta det. Det gäller att knipa tillfällena. 

Nu kniper jag jag ihop! Ser klart Mia, sedan blir det tidig sänggång. Sova ikapp mig, efter en helg med lite för lite sömn. Så over and out!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar