tisdag 4 mars 2014

HLR-uppdatering

Detta borde all gå på! HLR-utbildning! Idag var vi ett gäng från Smedingeskolan som fick uppdatera våra HLR-kunskap. Kan säga att det var välbehövligt. Jag gick kursen för sissådär sju-åtta år sedan. Mycket var förändrat, så GÅ om du inte är uppdaterad. Det kan rädda liv! 



Uppdaterad blev min hudläkare idag. Tyvärr så hade inte svaret på biopsin kommit. Han meddelade mig dock att jag var en av hans mest intressanta patienter. Hmmmm, hur ska jag tolka detta? Förra gången överhörde jag ett samtal mellan honom och en sjuksköterska, där hon sa att jag är ju intressant för hans forskning. Han gillade visst diskproteser och nervsträngstimulator samt kronisk värk. Kul att man kan glädja någon. En ny återbesökstid är i alla fall bokad och han drog dock en slutsats, att bältrosen och operationen samt blåsorna har ett samband. Ska fortsätta att knapra medicinen och ny stark kortisonsalva. Hoppas att salvan hjälper, annars blir det att äta kortison och det vill jag INTE. 

Ytterligare en uppdatering är gjord. Eller uppdatering och uppdatering! Utveckling är kanske rätt ord. Jag har börjat använda appen Showbie. Den är så bra! Skapar klassrum med olika inlämningslådor, där eleverna lämnar in sina arbeten för bedömning. När jag bedömer deras alster kan jag notera, markera och kommentera i dokumentet. Jättebra! Riktigt väl genomtänkt app. Det är bara en sak som är negativt, vårdnadshavarna kan inte se så det får bli dubbel bokföring med Unikum. 

Snart är det dags för att klappa ihop och stänga butiken för idag. Måste bara vänta på att jag blir färdigladdad. Det finns nog inget som kan sätta mig på så stor prövning som laddaren till min nervsträngsstimulator. Så fort jag flyttar på mig det minsta så glider plattan på sned och kontakt saknas. Det pipet är så enerverande. Hur svårt kan det vara? Fast å andra sidan så blir jag ju helservad. Jeppe fixar thé och dessutom möttes jag av en ljuvlig doft när jag kom hem. Nybakad äppelpaj. Mums! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar