fredag 21 mars 2014

Plåster på såret!

Slutade arbetsveckan sent, med att ringa en familj med positivt besked. Känns skönt! Gott med positiva samtal. Fick ytterligare ett positivt besked idag jag får åka på SSA, Samverkan skola och arbetsliv, i maj. I år är konferensen på Gotland. För två år sedan var jag på samma konferens i Jönköping, där jag föreläste om bloggar i undervisningen. Hann gå på en hel del föreläsningar, och fick med mig så mycket hem. Ser verkligen framemot dessa dagar.  Detta behövde jag idag, efter att ha börjat dagen med att vara irriterad. Inget kul, men ibland nödvändigt. 

Ilskan kan tänkas ha spätts på av en grymt värkande kropp. Fick nog stå till svars för gårdagen. Min "nya" sjukgymnast har helt klart hittat muskler som jag inte visst fanns och än mindre använt innan. Satan vad de "enkla" övningar gav svar på tal. 

Plåster på såret är bra. Åkte om en garnaffär i Fjärås idag. Hon ska stänga och jag som inte har fått tummen ur och varit där, så nu var det verkligen dags. Gott att ha garn på lut. Fick dessutom ett hett tips, sticka alltid med rundstickor. Det är mycket mindre ansträngande för axlarna, vilket passar min kropp perfekt. Tur att jag snart är klar med sista ärmen på mitt nuvarande projekt. Den ska snart lyftas över till rundstickan och så ska det stickas ragglan. Har ingen aning hur man gör, men jag får spana in Youtube. Bästa infokanalen!

Nu ska jag ta mig an stickorna och kanske buffra med lite mer morfin. Gaha, svälj huvudet och byt kropp-läge. Gott med helg som dessutom bjuder på vår i luften. 

Allt gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar