tisdag 25 mars 2014

Vårfint!

Istället för en promenad blev det en sväng om mammas grav. Dags att byta ut ljung och granris med påskliljor och penséer. Rosenbusken var på G med musöronen, så lite ansning gjordes. Fick idag lära mig att musörontiden är förbi. Rosor kan klippas tidigare. Nu har vi lyckats att ta död på våra rosor, så numera går altanen vägg vägg. Till och med lanvenderbusken gick hädan förra året. Några gröna fingrar har vi inte. Därför väljer vi våra blommor med omsorg. De ska vattnas så sällan som möjligt. Allt annat är dömt att misslyckas. 


Efter fyra dagar, med daglig vattning, ser jag så här ledsen ut. Hmmm! Just här var inte valet omsorgsfullt gjort, utan mer av tradition. 

Ska strax stänga ner och ge min stickning lite tid. Dags att sluta arbeta och just idag känner jag mig mer än nöjd. Har nyttjat tiden maximalt, då jag har arbetat hemmifrån på förmiddagen. Ibland skulle jag verkligen vilja ha ett eget arbetsrum. Sitta ensam och bara få arbeta undan. Det där med tio timmar hemma stämmer inte. Så mycket mera! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar