fredag 28 mars 2014

Vilken dag!



Kraschlandade hemma på altanen. Hann klä om till shorts och somnade gott i solen. Vilken dag! Innan middagen blev det en promenad runt Budskär. Så härligt att kunna gå ut utan jacka. Just nu så längtar jag så tills vår nya bil kommer. Det är skönt att den finns i Sverige, och ska bara tas ner till Kungsbacka. Snart så nalkas det paddling. 


Havet låg helt stilla och spegelblankt. Vad mer kan man önska än att sitta i sin kajak? Hoppas att de kommande helgerna kommer att erbjuda samma väder. 

Väl hemma blev det rosé-premiär. Smakade gott till fina kräftor och räkor. Snart är skaldjurssäsongen över och vi får vänta till hösten. 



Känns skönt att få njuta av den kommande helgen. Njuta av ledighet, även om det kommer bli en del arbete. Lite bedömningar ska skrivas. Kommer skrivas med leende, då mina nior bjöd på sådana bra u-landsredovisningar. Blir så imponerad! Blir så glad! Inte nog med att de som redovisar är så grymma, även klassen är så härligt bra. De lyssnar aktivt, ställer så genomtänkta frågor och ger sådana fina guldkorn. Kan tyckas vara lite barnsligt med guldkorn, men vad jag älskar att få se hur de växer när de får beröm. Undrar så hur det kommer att kännas när dessa springer på sommarlov. Springer ut från Smedingeskolan, för sista gången. 

Nu springer helgen vidare och jag tar mig an min stickning. Så himla nöjd över att jag fixar att sticka igen. Rena terapin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar