måndag 17 februari 2014

Upp och ner, ner och upp

Och jag vet fortfarande inte om jag är upp eller ner. Eller ner eller upp! Landade hemma som en kraschlandad mås, efter långa och många timmar i bilen hem genom Tyskland. En snabb runda till Billhälls, frukostmatinköp, tömma bilen, ladda en maskintvätt och bums i säng. Känner mig lite sjösjuk efter att ha suttit i bilen hela dagen. Som tur är gick hemresan bättre än nedresan. Ingen hysterisk tjej som valde att dra in i vår backspegel denna tur.

Dock så missade jag en elementär sak igår, jag glömde att checka almenackan över dagen. Trodde att denna måndagen skulle se ut som alla andra måndagar, men icke. Värre var att jag själv hade varit med och bestämt utseendet. Tänk vad det är lätt att glömma och tänk vilken tur jag har som har bra vuxna omkring mig som styrde upp mig under dagen. Hur kan jag gå in i fel studiehall, fel klassrum (som jag ALDRIG är inne i) och väl i rätt sal och hall lämnar den och går åt fel håll. Knas!

Efter att ha stämt av veckan och fått via kollega veta vad det är för något möte som jag ska gå på onsdag, så har jag koll - nog koll - veckan som kommer. Hoppas nu att jag har landat efter denna underbara skidvecka. Sölden blir topp 1!

Trots att den gågna veckan har inneburit tidiga morgnar, 6:40, och sängläge tidigt på kvällen, så var jag helt slut efter dagen. Kraschlandade i soffan och sov i en och en halv timme, innan det var dags för massage. Lyckades dessutom trilla in i en skoaffär på Vegagatan, innan massagen. Ett par kängor fick följa med mig hem. Ett par Pippi-kängor, fast perforerade. Ursnygga!

Nu är det ur soffan i sängen. Allt är laddat och nu väntar en god natts sömn och en välfungerande tisdag på ingående.



Off pist-krasch i Sölden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar