lördag 22 februari 2014

Vilken vecka! Puh!

Vilken vecka! Tror att den läggs till samlingen som bland de värsta veckorna under i alla fall detta läsåret. Efter en suverän semester så landar jag hyperstressad på atbetet måndag morgon. Ingen koll! Verkligen ingen koll på just denna måndag som inte var som alla andra måndagar. På något konstigt sätt så roddar jag mig igenom dagen och är ganska nöjd så där slutet av dagen. Snabbt iväg till sjukgymnasten på vårdcentralen. Hon som var tänkt att hjälpa mig med min smärthantering. Nu är jag vidarebollad till en annan sjukgymnast i Kungsbacka. Jag önskar henne lycka till, eller hmmm... jag önskar mig själv lycka till. 

Veckan har fortsatt under temat att ha noll-koll! Kalendern och jag var definitivt inte synkade. 

Fick ett glädjande samtal igår, från Ackis i Uppsala, de som satte i min nervsträngsstimulator i ryggen för dryga året sedan. Den operationen har ju varit mer än lyckad även om jag är långt ifrån smärtfri. Sjuksköterska Eva återkopplad till mitt meddelande huruvida det går att lägga en ny facettledsblockad i ländryggen eller ej. Det går! Eftersom den gör igenom genomlysning så kommer de se elektroden och då INTE pricka den. Hoppas nu på en snabb remiss och tid till Varberg. Den gör ont att lägga, men långt ifrån så urjävulskt som att lägga en nervrotsblockad. Den var lika nära döden som ryggvärken var då. Hua!

Läste precis ett inlägg på Facebook, av Erik Stååhl. Han har en blodsjukdom, kronisk och obotbar, och både föreläser, bloggar och skriver böcker. En inspirationskälla. Var bara tvungen att svara honom. 

"Ja vi alla har våra krigsskador. Vissa mer, vissa mindre och till dem alla får man distans. De dagar jag tycker att livet jävlas med mig mer än nödvändigt ploppar det alltid upp små tankar över de människor som har det så mycket värre. Ibland hjälper det, ibland inte. En sak är säkert och det är att aldrig ge upp hoppet. Du bidrar till att ge och skapa hopp. Fortsätt med det! Kärlek! 😍"


Tur att sådana som han finns!





Just nu behöver jag all pepp jag kan få! Arbetsuppgifterna hopar sig och gud så svårt att sålla och sortera. Egentligen är det bara att lägga på hög och ta dem i turordning. Ett idogt arbete påbörjades igår, direkt när jag kom hem från arbetet påbörjades operation rätta nationella prov år sex i svenska. Det sista delprovet i läsförståelse ska rättas i eftermiddag. Då är första omgången rättning klar. Därefter kommer det ske minst en gång till innan det blir att be kollegor att rätta de svårbedömda. 


Börjar lördagen med egenpepp. Efter frullen, som intogs framför OS-TV:n, så ska jag nu packa mig iväg till gymmet. Ensam! Jeppe väljer annan träningsform denna helgen. OS-träning! Ett lagom gympass med bastu, sedan jobb, jobb och åter jobb, för att avsluta lördagen med goda vänner. Goda, nyfunna vänner. Kommer bli många skrattrynkor ikväll. Härligt!


     Eller inte... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar