söndag 2 februari 2014

Är man dum ska man lida

Helgen börjar lida mot sitt slut, fast imorgon är jag ledig. Skönt med lite sovmorogn men trist med begravning. Imorgon är det dags för faster Ingrids begravning. Trist tillställning, som ändå kan bli både ljus och fin. 

Även denna helgen har vi åkt skidor. Sofia var hemma från Karlskrona och vi fick träffa Roger för första gången. En trevlig och mysig kille. Vi fyra åkte upp till Landvetter och där hade de öppnat 2 km-spåret. Det blev totalt 7.5 km med fika emellan. Nöjd över prestationen, även om det gav igen omgående. Satan i gatan! Efter soffhäng, varm dusch så trillade de övriga småglinen in. Trevlig kväll, även om vi var något slagna. 

Trots att solen tittade fram, så blev det bara en kort promenad för att få frisk lusft. Väl hemma igen var det bara att hugga in i ett arbete som hade varit så lätt att undvika. Om, OM, vi hade täckt kajakerna i höstas så hade jag sluppit förfrysa nävarna. Fram med pumpen och pumpa vatten, torka löv och krossa is.  Så nu är det rent och fint i skotten och sittbrunnarna. Imorgon ska vi ta fram preseningarna. och täcka dem. Har man inte arbete så skaffar man sig. Ära man dum så ska man lida!

Däremot så toklängtar jag efter att få paddling. Jag har intressen som ligger på var sin av vinter och smmarsäsongen, även om jag älskar vinterpaddling. Hoppas att det snart blir av igen. Vill ut, ut!

Innan det blir mer ut, så blir det en ny stickning. Ska bara montera en kofta först. 

Kärlek! <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar