tisdag 10 april 2012

Dagens magnolia



Trots idogt regnande har magnolian arbetat vidare mot att slå ut i blom. Just idag fanns det allt annat än lust att ge mig ut i busvädret, fast jag var tvungen att ta en sväng till arbetet. Hade lovat mig själv att inte arbeta under lovet, fast i samma andemening vet jag att jag måste skriva omdömen. Dagen idag passade bra. Tror faktiskt att dagen imorgon blir lika blöt och då är det lika bra att röja iväg med det som måste göras. 

Lite energi ska också läggas på att få fatt i information angående min remiss till neurokirurgen på Sahlgrenska, som tydligen ska ha skickats tillbaka till Halmstad, men inte kommit dit. Undrar nu vad problemet är? Varför kan de inte bara operera in den där bakstringsstimulatorn i ryggmärgen? Självklart så har Halmstadsläkaren gått på pappaledighet i ett halvår och de andra två som kan uttala sig är givetvis oanträffbara för en vanlig dödligt. Funderar på att ringa till den där Clemens någonting på Sahlgrenska och presentera mig som hans fru. Kan kanske fungera.

Det är lite lustigt att detta händer idag, samma dag som de tar på P4 angående att smärtvården inte fungerar i Halland. Ja, vad ska man säga om det då? Kan väl både hålla med och inte. Kompetenscenter för långvarig smärta i Varberg/Spenshult är grymt kompetenta, fast det är otroligt lång väntetid. Jag hade tur, som fick en återbudstid för utredning för några år sedan. 

Nej nu ska jag grotta ner mig i min bok. Har inte läst en rad idag, så har mycket att ta igen. Snart är den slut och jag hoppas att mina böcker kommer imorgon. Då ska börja läsa Jussi Adler-Olsens böcker, som ska vara jättebra. Spännande!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar