måndag 16 april 2012

Snurr, snurrisnurr men dock en tagg mindre

 
 
Tänk vad det kan snurra. Trodde verkligen inte att gårdagens olycka skulle beröra så galet mycket. Efter en natt med många och långa vakna stunder var det bara att dra sig upp och åka till arbetet. Strax innan åtta kunde jag inte hålla mig längre, jag var tvungen att sms till A:s pappa. Efter några minuter ringar han upp och talar om den goda nyhet, de var hemma sedan en timma tillbaka. Tolv timmar efter olyckan. A hade med sig ett benbrott, som ska opereras på torsdag, sprickor i knäna, hjärnskakning och spricka i bröstbenet. Det senare fick jag veta när A ringde upp mig ikväll. Det var så skönt att få prata med båda. För filmen har snurrat, hela dagen. Svårt att pausa, eller ja rent omöjligt. Det är säkert någon mening med det. Vi har ju en sinnesrik kropp. Det visade inte minst A under vårt samtal, som varade i en halvtimme. Tror att det var bra för oss båda. Det enda jag önskar nu är att killen som körde bilen, att han hör av sig till A. För det känns trist om vi ska mötas i rätten. För jag tror att A vill ha ett klargörande. Ett klargörande över händelseförloppet, orsaken till att han inte såg honom. Och jag, ja jag är bara så tacksam att han ringde mig.

Idag var jag bara tvungen att prata med mina elever om att de måste se sig ordentligt om när de går över gator och torg. De får inte lita på att bilar ser och att de stannar, trots att det är lag på det. Ha ögon i nacken, var vakna och se sig om. Det är otroligt vad mycket klokt som kommer ur trettonåringar. 

Från tragik till ja kanske inte komik men något roligt. Idag på äventyr i naturen har vi haft så kul. Eleverna fick med sig paddor som de skulle använda för att lösa olika problem. Genom olika appar fick de reda på hur de skulle komma vidare till nästa steg. De fick flera olika typer av uppgifter från olika ämnen. De gick riktigt bra. Jag ska komma med mer information så som apparna och tillvägagångssätt. Anders, kollegan, har lagt ner ett fantastiskt arbete. 

Nej, nu ska jag gå och krama kudden ordentligt. Hoppas på att sova hela natten och bara vara tacksam över livet.

Var rädda om varandra!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar