fredag 20 april 2012

Hur får man Sofia att dö av skratt?

Kan lätt säga att det behövs inte särskilt mycket. Jag berättade att jag hade köpt en shaper och då bröt honom ihop. Inte för att jag förstår, vill ju bara se något tunnare ut än sanningen. När jag dessutom sa att Matilda köpte en när vi var på stan i söndags. Denna smala varelse. Sofias spontana kommentar var hon som är så smal. Jag blev extra glad när Matilda sms:e att det hade 20 % på Lindex. Sagt och gjort nu är de införskaffade. Vet att oavsett funktion så kommer de göra succé när vi äntrar Lule och islossningen. Båda dag som kväll. Fast det är en månad kvar innan vi ska dra oss 130 mil. 

Nu är det dock fredag, igen. Veckorna rullar och det är måndag och fredag hela tiden. Denna helg ska vara arbetsfri, eller näst intill. En helg som ska vigas åt lite snickrande, träning så som gym eller spinning och till sist massage. En timmes massage över min ömmande kropp. Oj det ska bli skönt. Framför allt om jag ska fixa den nya övningen jag ska fixa, sned situps med en hand i golvet och en hand rak med tvåkilos-hantel. Hoppla vad svårt det var. Agneta fick hjälpa mig genom att dra mig upp. Herre min... men det ska väl skam vara om jag inte klarar den. Dessutom så suger den rejält i magen.

Det kan behövas, suget i magen då Jeppe har sett till att sötsugsbehovet är tillfredsställt. Efter helgens mässa blev en del godis över. En del! 5.5 kilo smågodis, chips, choklad och påsar. Hjälp! Det gäller att inte trycka i sig varje dag. Ska ta med en fetingskål till arbetslaget på onsdag, fast att jag inte är med då det är CÄ (centralaämnesgrupper). Där försvinner min planerings- och konferenstid. Hoppla!

Nu är det dags att dra sig ut och hänga en tvätt, innan ett djupdyk i soffan igen.


2 kommentarer:

  1. Vad är en shaper?

    SvaraRadera
  2. En push in, push up, push away - smal och smärt om lilla midjan =D.//M

    SvaraRadera