tisdag 3 april 2012

Borde just inte så mycket

Det sägs att den som väntar på något gott, väntar inte för länge. Säkert sant, men kanske inte. Väntar på besked och vet att det kommer ta flera veckor, men jag vill veta nu. Nu! Jag vet om förutsättningarna och tillvägagångssättet, och känner mig nöjd med resultatet så här långt. Mycket nöjd! Spännande att faktiskt att utifrån att vara ett tomt blad utan massa förförståelse, måsten eller att sitta i sjön, trots att just otåligheten växer. Borde träna på den, eller kanske mer på att arbeta bort den. 

För just arbeta gör jag mycket nu, troligen mer än nyttigt. Längtan efter påsklovet är stort, inte bara hos mig. Märker på både kollegor och eleverna att gränsen är nära nu. Många är verkligen trötta, ohälsosamt trötta och slitna. Känns skönt att två av mina grupper arbetar med filmtema nu och en bra stund framöver. Lite mer handfast att ta tag i. Fast det är i svenskan. Skulle verkligen behöva få ha ett tema i so:n med lite mer IKT-verktyg, film eller lärande på ett "annorlunda" sätt. Problemet är verkligen inte idéer, utan mer att vi ska samplanera. Samplanering är verkligen bra, men alla grupper går inte att arbeta med på samma sätt. Tid för att planera saknas egentligen inte, utan kanske mer orken och viljan att försöka få till det.  Känner att det är många knutar som bör lösas och helst idag, men så är inte fallet.


Många och trassliga finns det, bland annat i min rygg. Jisses vad Lisas massage slog igenom med full kraft igår. Efter en halvtimme på hennes bänk, så ville mycket skräp ut. Snabbt om Johanna och Martin för att hämta två par Converse, som inhandlats i NY, och sedan hem i sängen. Med feberkänsla ner under två duntäcken, somnade jag tvärt. Tur att just dessa reaktioner går lika snabbt ur kroppen som de dyker upp.

Även tur att dagen bara bestod av två lektioner och dessutom med goa sjuor. Så nu är påskris tre fixade. Ett i klassrummet, ett ute och ett inne på Liabo. Ska kanske trotsa den absolut mest tråkigaste sysslan, att gå upp på vinden. Påskpyntet ska ner och Jeppe kommer inte förrän imorgon eller på torsdag, så vad har jag att välja på? Borde även ta en tur ut, då jag fick hoppade gymmet. Dessutom borde jag skriva omdömen samt bedömningar. Borde även ta en tur till mammas grav. Borde dessutom tvätta bilen. Borde även sluta upp med alla dessa borden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar