lördag 31 mars 2012

Stör ej, arbete pågår!

Det är konstigt hur det där med gener kan falla sig så olika. Om jag säger att Jeppe har tio tummar, så är jag inte elak utan ett lätt konstaterande att han har andra bra egenskaper och förmågor. Själv saknar jag definitivt tålamodet och säkert en del händighet också. Därmed måste Jacobs hantverkartalanger komma från den äldre generationen. Morfar är konditor och grym på finliret. Farfar är läkare och läkare påstår att de alla är kirurger, en sanning med modifikation kanske då jag aldrig har sett honom sy. Jo vars, han har ju opererat bort ett födelsemärke på mig. Där var han tvungen att sy. 

Ja här nalkas det altanbygge och då måste givetvis den gamla rivas. Det fanns en viss avig inställning till mitt handhavande med högtryckstvätten för ett par år sedan, då det blev lite flisor och kanske en viss påskyndande effekt av murket virke. Nu är nytt virke inhandlat, Jacob i fullfärd med att dirigera Jeppe och jag servar med ramlösa och smörgås. Gjorde ett taktiskt drag innan de startade. Informerade Jacob om ett par urcoola jeans, som jag provade idag. De var i och för sig på killavdelningen, och nu när jag inte kunde ha dem så ska han få ett par som förskott för bygghjälpen.




En hantverkare måste fika ganska snart.  


En sak är säker, min morgondag är räddad. Ska försöka rädda gullvivorna samt klätterhortensian. Får plantera dem i krukor så länge för vidare transport tillbaka till jorden. Delar av påskhelgen lär gå åt till nyuppbyggnad av dagens rivande. På något sätt så lär paddlingsönskan komma i kläm, fast det är det värt med både en ny och större altan.



 "Av livets alla glädjeämnen är arbetsglädjen den mest bestående", Henry Heerup


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar