måndag 26 mars 2012

När?

När ska den där to do-listan krympa? Hur mycket jag vrider och vänder? Trixar och pusslar så räcker tiden inte till. Kan det vara svaret på kvällens blöta tillställning? Ja, nu innebär inte vätskan av någon alkoholhaltig dryck utan thé. Första koppen flöt ut över köket, halva hallen och mig. Dagens tidning blev i ett oidentifierbart klägg. Lyckades dock klara hallmattan som inte tål vatten. Vet att valet inte är jättebra, men med vuxna barn så ska vi ju klara detta. Torka torka, koka koka! Ny mugg fixad! Tar den och förflyttar mig ut i vardagsrummet, utan tidning. Välter då ut mugg nummer två rätt över ALLA nationella-prov, soffbordet samt den ljusa mattan. Den nya systemkameran klarade sig, men allt annat runt omkring var dyblött. Torka torka, koka koka -igen! Det tar inte mer än några sekunder, då jag ska ta pappret som fastnat under muggen och ja, där höll mugg nummer tre på väg i backen. Lovar, då hade jag lämnat rubbet och krupit i säng. 

                 

Nu är théet urdrucket, mattan torr och konstigt nog fläckfri och jag är som en urblåst ballong. Borde verkligen sätta mig med de nationella, eller skriva omdömen, eller rätta religionen, eller skriva LPP:er, eller fixa specialuppgifter för både "toppen" och "botten", lägga över filmer på Youtube, eller rätta svenskan, eller regga räkningar som inte finns på e-faktura. Tror faktiskt jag tar räkningarna, ser nyheterna och kryper ner med min bok. Hoppas att de kommande dagarna bjuder på andra äventyr, framför allt mer boostande än dagens.

Drar mig tillbaka och klurar på uttrycket "högt i taket".//M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar