lördag 17 mars 2012

Självscanning is da shit!

Storshoppinghelg på G. Snabbt iväg imorse för att få tag på racletteost. Direkt in till Nilssons, en underbar ostaffär i Kungsbacka. Där alla ostar ska provsmakas och det alltid blir mer än vad som behövs. Gå ju inte riktigt att låta bli. Trots Nilssons så fanns det ett Willysbehov. Tack vare självscanning går det smidigt och dessutom bidrar det att folk inte har krupit ur pyjamasen. Vi plockade ihop efter listan i ett lugnt tempo. Ganska nöjda, bara lite smågodis kvar. Just min påse med kolor scannar jag och lägger ner i FEL vagn. Gud så pinsamt och hur kunde jag ta fel? I den vagnen var det massor med Coca cola-flaskor och hönekakor. Hmmm, konstigt - varför har Jeppe flyttat upp tomaterna? Nej, just det vi hade ju en massa gröna växter med, var är de någonstans? Fel, fel, fel, gör om och gör rätt. JEPPE!! Hur makulerar jag? Lugnt, det kunde kundvagnsinnehavaren. Ett nytt grepp: "Nej, jag har inte köpt godis. Heee, inte jag men en annan". Ordningen återställdes och shoppingen kunde avslutas.

Storshopping skulle faktiskt sitta fint, fast då lite nya vårkläder. Tror att det snart är dags för ett Göteborgstripp. Fast det får bli en annan helg. Klart dags att rydda lite och ändra om. Planerade idag hur vi vill göra med Sofia och Jacobs rum. Jacob kommer ju nu definitivt inte hem. Den förste juni går hans flytt från Johannas lägenhet till sin första egna. Han tillhör de där få lyckliga ungdomar som har fått ett förstahandskontrakt på en två i Örgryte. Fint där! Dessutom så blir dominoeffekten alldeles lysande, då Sofia får hyra Johannas. Detta innebär att de får plocka ner och ta sina saker här hemma och vi får fixa till och få ett arbetsrum och ett gästrum. Det kan ju vara så illa att vi har Sofia hemma igen, om hon inte får förlängt på sitt sommararbete eller något annat. Tror i och för sig att det löser sig. Det brukar ju det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar