lördag 10 mars 2012

Jisses vilken tur att det inte är nykärt

Mycket ska man uppleva. Att saker och ting förstärks i nattens mörker och tystnad kan jag bara stryka under. Pinsamt, pinsammare, pinsammast. Där är vi. Efter en kliig natt och sjungandes sådan, så kan man väl inget annat än att vakna med ett leende. Vet bara att jag drömde något udda, vilket iofs är väldigt vanligt, men att börja sjunga i sömnen och framför allt så högt så att jag väcker Jeppe. 
"Vad gör du?"
"Oj, så tokigt det blev."
För jag hör mig själv sjunga. Ja det är väl tur att vi inte är nykära, utan har snart våra trettio år i bakfickan. För vem som helst skulle väl börja fundera. Efter att somna om, kliandes och funderande vad är det nu jag har ätit som jag inte bör, för att vakna vid åtta-snåret. Gosade ner mig igen och återkom vid tio.

Helgen inleds med ett fantastiskt väder, fast lite blåsigt. Vi hoppas på mojnande vind och fint väder imorgon, så vi kan få vårens första paddling. Har inte paddlat sedan i januari, så det rycker i tarmen. Dock så konstaterade vi att den nya bilens bagageutrymme inte är det största, fast det bör räcka för oss. 

I övrigt så går helgen i slapphetens tecken. Inte många måsten, utan god mat och dryck i goda vänners lag och bara vara. En liten sväng till byggvarufirma för att inhandla en spalje. Ska försöka få det lite snyggar kring cykelstället. Vårt tappra försök att plantera kaprifol som skull slingra sig upp för ett armeringsjärn gick så där.

Nej nu drar vi oss upp från soffan och beger oss. Ha en underbar helg och njut av det ni har, för det gör vi!//M




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar