torsdag 22 mars 2012

Vilken dag på #sfd2012

Det är inte bara Smedinge som har Fatboys och ja, jag satt  djupt.


Ja, vad ska jag säga? Kan ju bara summera dagen med ett enda stort leende, trots tidig morgon och sen kväll. Det är inte alla dagar som jag går upp klockan fem och stupar i bingen nu, vid halv tio. Kan bara lugnt konstatera att imorgon kommer jag vakna med träningsvärk - i skrattmusklerna. 

Dagen har tillbringats i Upplands Väsby och konferensen "Så fungerat det!". Vi var fyra stycken från Smedingeskolan som var där och föreläste om olika IKT-verktyg som gynnar elever och deras inlärning. Ska jag sammanfatta dagen så blir det nog något sådant här:

LANDVETTER
SKRATT
 ARLANDA
UPPLANDS VÄSBY
MÖTEN
IRL
DIGITALT
IKT
DISKUSSIONER
KAFFE 
MERA SKRATT
FÖRELÄSA
VERKTYG
MOTIVATION
STIMULANS
KUL
ÄNNU MERA SKRATT
LUNCH
FÖRELÄSA
KAFFE
GÅR DET ATT SKRATTA MERA?
BILJETTER
PAPPERSKORG
MERA KAFFE
BILJETT I PAPPERSKORGEN
ROTA I PAPPERSKORGEN
HITTA BILJETT, MED KAFFE PÅ
SKRATTBRYT
TÅG
ÄNNU FLER BORTSLARVADE BILJETTER
...

Listan kan göras hur lång som helst. Kan bara tacka Sofia, Ann och Anders, lyfta på hatten och buga. Detta får vi göra om, frågan är bara om denna dagen går att toppa.

"Leendet är en sympatisk rynka som slätar ut de andra", Christian Kjellerup


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar