måndag 9 april 2012

Operation rensning

En lugn hemmadag, efter ett intensivt påskfirande. En tur till IKEA och K-rauta för att införskaffa två däckstolar till vår nya altan samt mer virke till spaljen. Nu ska det vara den gamla hederliga däckstolarna, och inga med rundade ryggar eller så. Dess värre verkar det inte helt lätt.

På med lämpliga kläder för ur och skur, mäta och sedan - ja sedan, så gick vi in igen. Kom på att vi kommer definitivt inte vara ensamma på IKEA en dag som denna. Vi och tusen andra. Istället började vi garderobsrensning med stort G. Ut med vinterskor och gammalt mög och in med våren. Jeppe rensade i sina kläder och jisses så mycket det blev. Ja då är det väl bara att shoppa loss i veckan som kommer. Det är härligt att röja!



Nu åter till myset och soffan. Under filten med boken och dags att lösa de horribla morden, fast jag tror att jag redan nu har knäckt gåtan. Längtar till morgondagens leverans, för då bör verkligen mina nya böcker anlända. Tror att hela veckan ska få omsluka mig med läsande och med arbete. Måste skriva omdömen och det värsta av allt är att jag glömde sjuornas lag och rättprov. Kan bli så illa att jag måste till arbetet i veckan. Alternativt att just samhällskunskaps omdömet får vänta. Det blir ett senare bekymmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar