tisdag 9 juli 2013

Bra dag trots allt

Fick äntligen till en tid hos Massage-Lisa. Har inte vågat gå dit efter operationen. En del av ryggen får hon inte massera. Efter att varit runt i halva västra Göteborg, med Jeppe då han hade kundbesök på to do-listan, landade jag på Lisas massagebänk. Jag hann inte mer än gå in såg hon att hela jag var sned. Trodde inte detta, då ryggmärgsstimulatorn samt alla mediciner uppenbarligen har hjälpt lite. Efter en halvtimmes vidrig behandling var jag ganska rak, eller i alla fall rakare. Fick stränga order att gå på hela foten och ta det väldigt varligt. Ska tillbaka imorgon och just i skrivandes stund känns det så mycket bättre än på länge. 

Förhoppningen är nu att den nya medicineringen tar  bort nervsmärtorna. Har fått epilepsimedicin, som har en biverkan på nervsmärtor. Detta plus maxdos på Tramadol ska försöka hålla mig i schack. Detta bakslag har varit för långt, jättemycket för långt, så jag är trött och sliten. 

Nu ska vi fylla på mys och semesterdepåerna. Tänker oss paddling i Karlskrona hos Sofia. Ska bli så mysigt. Förhoppningsvis blir det även fiske. Därefter blir det Haverdal. Så avslappnande. Det bästa med Haverdal är att hyr stugan och där finns ju inga måsten utan bara göra det vi vill. Innan vi lämnar boet så måste det röjas, då vi ska ha inneboende. Hoppas att de kommer gilla omgivningarna lika mycket som vi gör.

Nu är det dags för sängen och boken samt njuta över att det har varit en bra dag. Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar