söndag 7 juli 2013

Vad var det jag sa?

Nu har sommaren kommit. Nu är det så där fint som det bara kan vara i Sverige. Solen lyser från en klarblå himmel, fåglarna kvittrar, blommorna doftar och den ljumma vinden försöker tappart att svalka den varma kroppen. 

Sofia kom vägen förbi Särö, efter en vecka på Malta.  Hon lämnade ett kalasväder för att komma hem till det samma. I gårkväll hade Sofia vänner hemma på grillning. Jacob, Johanna och Martin sover över. Jeppe och jag var hemma hos Lindroths då Lina konfirmerade sig. Vi kom lagom hem till nattningen. Jacob drog nitlotten och fick sova inne hos Jeppe och mig. Jag är väldigt förvånad över lugnet som la sig. Alla våra tre har en förmåga att låta och nattpromenera. Jag låg och snurrade till tre, då min kropp behagade att komma till ro och somna. Reveljen gick 9:30, då pappa skulle komma på brunch. Det är inte lätt att samla alla på en och samma gång. 

 

Det som är kul med pappa är att han har stenkoll, jag menar verklig stenkoll. Vilken 81-åring har koll på  att Victoria secret ska öppna inne i Göteborg, uppe i Kungshöjd? Jo, min pappa! Nu är han i och för sig ofta inne i stan, och han ser till att åka under lågpristiderna. 

Helgen ger sig tillkänna, tyvärr. Gäller att hålla mig i horisontalläge under de kommande dagarna. Gå och ligga, ligga och gå, ligga och ligga, gå och gå. Tur att det finns varianter. 

Tror att det får bli liggande läge och grotta ner mig i min bok. Det blir inte mycket läst ute. De progressiva brillorna har kommit för att stanna, vilket innebär att det inte blev några solglasögon med lässtyrka. Får ta igen det nu. 

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar