måndag 8 juli 2013

Resesugen

Visst ger det mersmak att resa när man nyss kommit hem? Vi har knappt hunnit tvätta vår smutstvätt innan vi är sugna igen. 

Vi började med resor i sommar, för att gå vidare till höstlovet och vips var en skidresa bokad. Denna gången blir det Sölden. Jag var där för dryga trettio år sedan. Mycket vatten har runnit sedan dess, men det ska bli så kul att komma dit igen. Har många, många minnen från den resan. Både roliga och skämskuddevarning. Denna gången ska jag inte missa att gå av stolliften. Oj vad sur liftgubben blev. Så kan det gå när det är en snygg reseledare med. Nu är det Jeppe som kan få mig att missa att kliva av, fast han har koll. 

Nu blir det en lång karamell att suga på. Älskar att ha något att se fram emot. Nu hoppas vi att ryggen hänger med. Satt på vårdcentralen på förmiddagen. Jag var inte ensam. Nu ska vi testa om en epilepsimedicin kan hjälpa mig. Dessa samt maxdosen på Tramadol hoppas jag ska göra så att jag kan njuta lite mer av semestern, för nu hägrar paddling. Snart blir det Karlskrona. Ska bli mysigt att paddla i den skärgården med Sofia och hennes kompisar. Får en liten tår i ögat att de vill paddla med oss. Har aldrig träffat dem ju. Dessutom ska vi fiska. Argen ska lära oss. Hoppas att han har tålamod och att det nappar. 

Tur att jag har fem veckors semester kvar. Det vore ju skam om inte kroppen fixar till sig innan terminsstarten. 

Ska försöka fokusera på min bok. Får nog läsa om de sidorna som jag läste på vårdcentralen. Det är svårt att fokusera och koncentrera när värken tar över kroppen. Ogillar detta skarpt


Det är mycket som ska laddas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar