tisdag 30 juli 2013

En fluga i soppan

"Ursäkta men det är en fluga i soppan. "



Har precis lagt upp broccolisoppa med brödkrutonger, då en fluga flyger överin tallrik. Ett snabbt viftande och flugan störtdyker ner i min soppa och möter döden. Med denna störtlandning flyger min aptit iväg. Soppan i slasken och en ny tallrik med ny soppa. 

Sista dagen i Haverdal har växlat mellan mulet, regn och solsken. Dagen började bra och jag vågade mig på en cykelrunda, med kameran. Det kan var det som straffar sig nu, men så får det vara. 


Imorgon tar vi kajakerna och stegen på taket samt cyklarna på kroken, och styr kosan mot Särö. Stegen ska skurased såpa för att sättas upp på väggen. Ska bli spännande att se hur resultatet blir. 


Stegen är, som så mycket annat,från 1956 då Ankerbyn byggdes. Denna har kommit mina ägor. Kul!

Nu åter till Allsång på Skansen och en ny kopp thé. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar