onsdag 3 juli 2013

Nu vänder det

Ja nu vänder det och den välbehövliga solen är på G. Imorgon är det dags att börja vattna igen, men gör det så gärna igen. Längtar så efter att få börja skörda.


Det är inte bara blommorna som behöver vätska, utan även våra möbler. Måste ta tag i det och olja in dem. Risk föreliggar dock att det inte hinns med förrän i nästa vecka. Sofia är på ingång från en vecka på Malta. En stopp hemma över helgen, för att åter bege sig till Karlskrona. Vi kommer dessutom träffas igen, då vi ska dit och förhoppningsvis paddla. När vi sedan lämnar östkusten, för att bege oss till Haverdal, kommer hon efter. Synd bara att det bara blir över helgen. 

Mycket vatten idag. Har, under tiden som jag lyssnat på Majas sommarpratarprogram, strukit. Fattar inte att strumpor och galgar kan försvinna. Det blev att ge sig ut på jakt och jag hittade den bristande länken. Varför hänger man in en topp galge i garderoben? Kan du svara på det, Jeppe? ;) smart är min hög ett minne blott. Var bara tvungen att vila ryggen och passar då på att ladda mig. Två flugor i en smäll. Sniffar just nu in mamma-doften. Jag är nog en av få, förresten två, som använder Gårda stärkelse. Försöker få svärsonen att anamma detta arv, för det är ett kulturarv. Min mamma och även mprmor använde det och hjälp så mycket lättstruket det blir. När man dessutom gör som vi, slänger alla rentvätt i en stor skrynkelhög på bänken. Undrar hur många timmar vi skulle spara om vi inte gjorde så? 

                                


Mycket mamma look a like idag. Fick mina nya glasögon igår. Progressiva. Har äntligen kommit till skott, eller rättare sagt det har fått mogna färdigt. Redan som 40-åring rekommenderade optikern det, men jag har stått emot. Trilsk som en bulldog. Ligger ju och läser, arbetar, ser på TV, fikar mm och då är det knas med progressiva. Trots horisentalläge så verkar det fungera. Lite sjögång igår, men bleke idag. Lite trassel med att hitta rätt vinklar och brytning, men detta ska nog fungera. Bra dessutom att jag har samma styrka i mina andra. Många att välja på nu.

Ska grotta ner mig i min bok och ladda klart, innan det är dags för de sista kläderna. Känns bra att jag har allt mitt gjort och Jeppe har en jätte hög. Han tycker att det är trist att vara gift med en modern fru. :) 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar