söndag 30 juni 2013

Vi ska ut på rövarstråt,

...ja vi ska ut och röva. Pappars fläderträd är bara att glömma. Har aldrig lyckats plocka blommor där utan att få in hela zoologiska trädgården. Synd är att de flesta växer på andras tomter. Tror faktiskt att vi ska plantera ett eget träd. Nu fann vi tillslut träd på annans tomt, men det hängde ut på vägen. Visst är det till allmännyttan då? Bra! Trots allt så märktes det inte att vi tog 80 blommor. Så nu är två satser satta. Just nu luktar det ljuvligt gott. Ja fram tills nu, för nu grillar grannen fläskkött. Urk! 

         

Dagen har tickat på. Jag har gjort minsta möjliga och Jeppe har tvättat sin bil. Har kommit på en nackdel med att bo i hyresrätt. Ingen värme på sommaren. Jisses så kallt vi har det. Eller kanske en överdrift, för de två termometrarna säger 19.6 grader och då kanske man inte brassar på elementen i ett eget hus heller. Jag har legat med två tröjor och fleece under yllefilten. Kan ju vara så att jag dessutom har rört mig minsta möjliga. Efter morgonens rehabpass insåg jag snabbt att det blir bara en Tramadolfridag. Gårdagens bra dag läggs till handlingarna som en bra dag, icke att förglömma. 

Snålvattnet börjar snart att rinna, då det snart vankas middag. Lax med vitvinssås och färskpotatis. En kort paus i soffan för ryggsträckning och sedan middagsbestyr. Kanske skulle skaffa mig ett tortyrredskap, en sådan som man sträckte folk med förr. Hmmm! Den nya dra rätt ryggen-lösningen. 

Ha en bra söndagskväll. Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar