onsdag 26 juni 2013

Dessa politiker

Egentligen ska jag inte klaga, men vilka stolpskott det finns inom politiken. Borde baske mig engagera mig politiskt igen. Det var ju några år sedan, typ på grundskolan/gymnasiet. 

Idag förslår Björklund att vi pedagoger ska slippa skriva åtgärdsprogram för elever med behov av särskilt stöd. Vem gynnar det, då det går att begära om vårdnadshavarna vill? Som vanligt blir det de elever med föräldrar som inte engagerar sig mest, som blir förlorarna. Jag skulle aldrig, som vårdnadshavare, gå med på att det inte finns ett ÅP skrivet för mitt barn. Tror inte ett dugg på att min arbetsbörda kommer att minska, om detta går igenom. De familjer som jag har är engagerade, och det gillar jag. De finns för sina barn och jag med. 

Över till nästa irritationsmoment - TRÄNGSELSKATTEN i Göteborg. Vilket idiotsystem! Blir ta mig tusan skogstokig! Vem, VEM, eftersöker en icke levererad faktura? Ja inte jag i alla fall, det är ett som är säkert. Eftersom det oftast är jag som registrerar fakturorna i vår familj, har jag inte kunnat lägga in trängselskatten som en e-faktura, då Jeppe står som äger på min bil. Trängselskatten är som namnet säger en skatt och ingen avgift, så nu har vi åkt på ett skattetillägg på 500 kronor. Femhundra kronor på en avgift på 31 kronor. Ett urbotat idiotsystem. Inte nog med att du inte kan ta dig runt eller igenom stan utan att betala, utan även idiotregler. Av ren principsak ska jag överklaga. Tänk vilken nytta de pengarna kunde göra istället? Hade med glädje lagt dem på Rädda barnen, UNICEF eller andra välgörande ändamål.

Inte hjälper det att gnälla, men lite skönt är det. Nu ska jag kura ner mig med de cirka 1000 foton från Sardinienveckan och min bok, och veta att jag inte behöver gå ut mer i regnet idag. Väldigt tvära kast med vädret. Från ett härligt och varmt Sardinen till kallt, regnigt och grått Göteborg. Den som väntar på något gott väntar inte förlänge, så vi får hoppas att det växlar snart igen. Vill ju ha det så här:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar