söndag 9 juni 2013

Helgen lider mot sitt slut...

...och inte vågar jag säga att jag bara har sex arbetsdagar kvar till semester. Snart vankas det åtta veckors ledighet, väl värd ledighet. Semestern inleds med Sardinien i en vecka. Ska bli så kul och jag längtar.

Denna långhelg har gått i solandes och fixandes tecken. Har fått gjort saker som har stått på to do-listan länge. Kajakkomforten -  check! Fick köpt ryggkuddar, för att skona våra ryggar. Sprang även på nya neoprenskor, i storlek 41-42! De ÄR förstora. Jag har normalt 38-39, men måste få i min strumpa till torrdräckten. Det fungerade alldeles lysande. Längtar nu bara till att ryggen ska bli så bra så att vi kan paddla snart.

Äntligen har vi fått ner vår halvdöda asp. Som ni säkert vet så är aspar svåra att ta död på. Barken ska skalas av och därefter invänta Liemannen. Detta gjorde vi för tre år sedan och ändå slår den skott. Idag lyckades vi såga och hugga ner trädet och borrat in kopparstick. Nu ska de dö! Jisses vad vi slet. Ska inte berätta detta för dr K. Hon har väldigt liberal inställning till mina fritidssysselsättningar, men hugga med yxa tror jag inte innefattas. Trädet ligger längst med tomten och ska kapas i mindre bitar, men det får bli en annan dag.

Nu ligger vi i varsin soffa och jäser efter en god middag med grekisk sallad, stekta kycklingfiléer, ugnsbakade  färskpotatis och massor med glass till desserten. Mätt och go ligger jag nu på laddning. Sista kvällen och sedan tillbaka till skolan.

Morgondagen bjuder på barnkonventionen. Ska bli kul att få en heldag med åttorna, som har varit ute på PRAO i tre dagar. BK är ett viktigt arbete. Hoppas att jag kan träna efter arbetet. Har inte tränat på två veckor, sedan senaste besöket hos sjukgymnasten. Har haft galetont och äter mycket smärtlindring igen. Hoppas att jag kan trappa ur dem snart. Vill tillbaka till braiga veckor igen, fort. 

Hoppas er kommande vecka blir toppen. 

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar