tisdag 11 juni 2013

1177

Ringer 1177 för lite råd. Dagen har inneburit mycket sittande och promenerande. Detta straffar sig, jag vet men det är inte alltid att det går som önskat.

I förmiddags åkte vi i år åtta in till Göteborg för en stadsvandring. Eleverna var indelade i grupper, där alla hade minst en mobil med uppkoppling. Via mail fick de en Google maps-länk med en utstakad bana med uppgifter. Vi vuxna placerades ut på lämpliga ställen. Att vi är ett superbra arbetslag vet ni ju redan, men kollegor är guld värda. Jag blev placerad i Slottskogen, så en kort promenad från Operan till Brunsparken och spårvagnen till min hållpunkt. Där intog jag en skön sittplats i solen och inväntade de andra, som droppade in i en efter en. En lyckad dag, med absolut inga incidenter. Då är det flera som aldrig varit i Slottskogen och många som aldrig är i Göteborg.

Efter att jag följt med till spårvagnen gick jag och la mig en stund på en parkbänk, tills Jeppe plockade upp mig. Studentmottagning på Botaniska hägrade. Då mitt mellannamn är Stålmannen, dressade jag om i bilen. Ur byxa, in i klänning. I strålande solsken tog Alex studenten från Samskolan. Som det alltid är när Lakis och Elisabeth bjuder till fest, är det jättegod mat och dryck samt trevliga vänner. Mätta och nöjda, bar det hemmåt. Jeppe drog till Kumla, då han har tidiga kundbesök i Karlstad imorgon och jag fyllde på medicindepåerna.

Ringer 1177, då smärtan är outhärdig och får ett svar jag inte ville höra. Helt klart så fattade hon inte vidden av mina smärtor, då hon tyckte att min grundmedicinering var på tok för hög. Och då är detta ingenting mot tex förra vinterns ordinationer. Inser efter ett tag att jag kommer att dissa hennes rekommendationer och tar Ketogan i alla fall. Trist att de inte räcker fullt ut. Gaha! Jag som verkligen vill vara med imorgon på niornas traditionsenliga lunch.

Biter ihop och kryper till kojs. Imorgon är en annan dag. En ny dag med nya förutsättningar. Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar