måndag 17 juni 2013

Sommarlov

Känns otroligt bra att påbörja semester idag. Åtta veckor ligger framför mig. Som jag kommer att njuta. Åtta långa veckor! 

Det är mycket som ska hinnas med, men främst så står vila, njuta, umgänge och god mat samt dryck. Fyra veckor är spikade mellan väst, öst och syd. Söder ut bär det av till Sardinien, i en vecka. Bad, sol, mat, dryck samt god mat står på schemat. Öster ut till Karlskrona, där Sofia och paddling kommer uppta vår tid. Tillbaka på Västkusten och landet, Haverdal i minst två veckor men helst tre. Får se om vädret är med oss och alla andra semesterfirare. 

Läsåret 2012/13 läggs till handlingarna som ett mycket bra läsår. Ett läsår med härliga elever och där allt har flutit på bra, väldigt bra. Ser med spänning fram emot hösten. Idag fick vi utvärderat detta läsåret och påbörjat planeringen inför det kommande. Arbetslaget år åtta är verkligen grymt. Känns bra inför hösten. Ett vinnande team 😉. 

Emellan allt njutande måste ett och annat träningspass pillas in. Var idag hos bästa sjukgymnasten A och fick mitt sommarprogram, som jag ska köra i dryga nio veckor. Minst två pass i veckan ska det vara, så det blir att packa med gummisnodd, hantel och pilatesbollen. Hoppas att ryggen håller sig någorlunda i schack så att vi får till en hel del paddlande. 

          


Färdigladdad och trött, ska jag nu dra mig tillbaka med min bok. Så himla skönt att inte behöva ställa klockan. Ska sova sju kvartar i timmen och länge länge. Så bra det är med sommarlov. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar