lördag 29 juni 2013

Reunion

Vilken kväll! Igår hade vi en AW inne i Göteborg för oss som gick på Hvitfeldtska för över 30 år sedan. Vi var ett litet men naggande gott gäng. Tyvärr var några iväg på semester och några som vi inte har fått tag på, men så skoj vi hade. Vi började kvällen på Hard rock, där vi hade abbonerat ett eget rum. På de tre timmarna som vi hade hyrt, fick vi bara naggat i ytterkanterna på allt som hade hänt de sista trettio åren. Vi fick förflytta oss ut i baren. Eftersom vi alla är runt de femtio och hörseln och musik inte lever i symbios, så drog vi vidare till Avenyn 1. Detta är verkligen något som får bli en vana.

Nattvandringen genom stan, ner till Centralen, var blöt. Blöt av regn. Ett ruggigt sommarregn, men vad gör det när det var varmt innombords. Beklämmande var det dock att se alla tiggare samt gatumusikanter som kantade vägen. Vi är ju inte alltför ofta ue och ränner på nätterna, så denna vy var relativt ny. Trodde väl i min enfald att vi skulle bli förskonade från detta, men varför?

Denna sommarlördagen går i ett sakta lunk. Ska visa min bil, som ska säljas, snart. En tur till IKEA coh sedan soffhäng. Trött blir man, i allafall jag, när kudden kramas först klockan två natten. Inte hjälper det mig att jag får sova till halv tio och att det var mest Ramlösa som inmundigades inatt.

Jag tror jag blundar en stund och rotar runt i minnena från igår pch förr. Är nog bäst att jag drar över mig en filt. Min sommarklädsel överensstämmer inte med vädret, utan bara datumet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar