tisdag 23 juli 2013

Det är värmen!

Frågan är om det verkligen är svaret på mitt totala hjärnsläpp idag. Bakom oss i kön på ICA maxi frågar en man artigt om maten, som låg på kundkorgshyllan, var vår. Med ett leende förklarar han att det är värmens fel. Undrar så om han såg min dag i ögonen. 

Morgonen började med nybakta frallor. Jeppe hade som vanligt vaknat långt innan mig. Han hade arbetat, duschat, åkt och handlat, dukat fram frukost och där någonstans vaknade jag. Vaknade med ett skinnflått ansikte. Tröttsamt då jag har använt solskyddsfaktor 30. Tinna kläcker att det kanske är mina mediciner som är en bakomliggande orsak. Ja eftersom jag pillar i mig minst 23 tabletter om dagen, så kan boven finnas där. 

In till stan och Apoteket. "Sluta med medicinen och ring din läkare". Ja nu tänker jag inte sluta med epilepsimedicinen då den hjälper mig mycket. Inhandlade hatt och en kräm, som Ebba tipsade om. Ett samtal till läkaren får det nog bli imorgon. 

Så är det att vara en A-människa i en B-kropp, men nu kan det väl inte hända mer knas eller? ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar