måndag 29 juli 2013

Hoppla!

"Vad har du för bilnummer?"
"Äääh, 692!"
"Du har kanske bokstäver med?"
"Vänta jag ska skicka ut min fru."

Någonstans där bröt jag ihop. Herre Gud. Ligger i soffan nu och tror att jag dör.

En snabb tur till Halmstad, efter beachen och en sväng till Arjen för att lämna Sofias glasögon. Vi skulle egentligen bara in på Apoteket och Knäppkängan. Som vi brukar parkerade vi i garaget under Stor torget. I Halmstad kan man checka in och betala vid utcheckningen. Jättebra! Ja, eller bara om man har ett bra kort. Det gäller INTE mitt St1-kort. Vi kunde inte checka ut. Det tog tid tills vi fick hjälp via telefonen. Jeppe hade absolut ingen koll på bilnumret. Ja ett skratt förlänger ju livet, sägs det. Jag är nog en katt, för det är inte sällan det händer galenskaper. 

Tur att jag fick landa i soffan med de nya skorna. Ett par till Jeppe och två till mig. Dessutom har vi fattat ett tungt beslut. VI SKA ALDRIG CHECKA IN, utan betala direkt. 


Njut av den ljuvliga kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar