torsdag 5 december 2013

Borden och måsten

Terminen lider mot sitt slut. Denna terminen, precis som alla andra, har gått i ett rasande tempo. Nu i slutspurtstider är det bedömningarna och betygens paradis, eller helvete. Landar i soffan efter arbetet, för att fortsätta arbeta.

Mitt i detta tronar en förkylning upp. Dålig tajmning! Tur att febern dök lika fort som den steg. Fixade att ta mig in på den gemensamma koordinatorsträffen för Rättighetsbaserad skola, igårkväll. Hade ju sovit bort stora delar av dagen, så skam den som ger sig. Trevligt umgäng med de övriga sex förskolor och skolor som ingår i Unicefs projekt. Dagen dag har tillbringats på Världskultursmuseumet. Vi har fått se de andras arbeten och presenterat vårt. Spännande och givande. God lunch och givande diskussioner.

Eftermiddagen avslutades på Ullevi REHAB. Två nya program och nytt träningstänk. Kul när sjukgymnast A säger att hon är riktigt nöjd med sitt tänk. Dag 1 gör jag program 1. Dag 2 är det dags för program 2 och vila dag 3. Dag 4 börjar det om. Så det blir att tillbringa mycket tid på gymmet. Hoppas även att jag kan få till spinningen igen. Konditionen har fått ta stryk det senaste halvåret.  Hoppas att jag kan trappa upp träningen, då jag har trappat ner på medicinintaget. Fjärde dagen utan morfin. Nöjd, nöjdare, nöjdast!

Nu ska jag återgå till min stickning. Den börjar arta sig.  Få skynda på betygssättningen, så att jag ägna kvällarna åt mina nya projekt. 

Glöm nu inte att hålla i hattet, så att inte Sten greppar tag i dig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar