måndag 9 december 2013

Snälla tomten...

...jag har skrivit en lång, lång önskelista. Äsch, den är inte lång. Den är ju jättekort, fast svår. Ja jättesvår att uppfylla. Jag vill ha en ny kropp. Ja, kanske inte alla delar då men några stycken. Kan du tänka dig en ny nacke? En ny rygg? Nya nerver? Ja inte de franska nerverna, utan de som ligger i kläm i ryggen ner till fötterna. Ja är nu dessa önskningar för dyrköpta, ja då önskar jag mig en helkroppsmassage på ett par timmar. 

Kroppen får betala dyrt med smärta, när morfinet är utsatt. Åtta dagar helt utan och jag tycker att jag är så duktig. Trist bara att det inte finns smärtlindring att få, så där lite mitt emellan. Lite lagom! Älskar ordet lagom. 

Jag gjorde lagom mycket på gymmet idag. Rehabpass 2 genomfördes, och imorgon blir det pass nummer 1. Onsdag blir det välbehövlig vila. Vila från träningen och vila från betygssättningen. Mentalavslappning! Detta lovet ska jag inte lyfta en penna. Inte rätta en rad, utan bara vila. VILA! Vila med skidåkning, förhoppningsvis både utför och på längden. Jag har fått klartecken för längdåkning. Det ska bli bli kul att få testa. Tänk om vi får en kalasvinter i år. Om det fungerar, så ska jag köpa mig ett par. Tänker inte ens skriva upp det på önskelistan. Fast tomten, finns han? Ja inte vågar jag inte tro på honom, för då kanske han inte kommer. Tänk om han inte hittar till oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar