lördag 7 december 2013

Jobb, jobb, jobb

Dagen har gått i arbetets tecken. Arbetet som lärare är verkligen säsongsbaserat. Det är lika stressigt i början som i slutet av en termin. Tänk om någon hade sagt till mig att svenska och so är ingen bra kombination, om man inte vill ha mycket att bedöma. Fördelen är ju sedan att jag just nu har mycket underlag att gå på. Morgonen började klockan åtta, med avbrott för lunchbesök och en slummer i soffan, för att avslutas kvart i tio. Ja, 21:45 och inte 9:45! Känner mig färdig på alla sätt nu, förutom religion i år nio. Tre gånger 26 prov kvar, sedan är även de i hamn. Är väldigt nöjd med mina elevers resultat. Kul att se en sådan tydlig progression. 

Kroppen värker och önskar sig nog en långpromenad med mycket frisk luft. Stunden utomhus idag har begränsats till en kort promenad till affären, där inköp av "gör middagen och kvällen så lätt som möjligt". Allt för att återgå till arbetet igen. Värken är nog en lagom blandning av förkylningen och feberkänsla samt pga morfinutrappningen. Sjätte dagen utan, och kag är mäkta nöjd med att kroppen klarar det. Värken är överkomlig. Till och med svansen har lugnat ner sig idag. Avstod från gymmet, men tar igen det på måndag och tisdag. Då bör kroppen ha landat. 

Nu går jag ner för landning, kraschlandning. Dags att krama kudden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar