fredag 26 april 2013

A, B, C, D, E...

Imorse låg jag och klurade på det där med A och B-människor. Det finns ju olika varianter på blodgrupper. A, B, O och AB. Då bör det rimligtvis även finnas olika benämningar på kroppar. A och B-kroppar. Raskt beslutade jag mig för att vara en A-människa med en B-kropp, alltså en AB. tur att det inte är något fel på självkänslan. Trots mina höga tankar om mig själv, så slog ärthjärnan till idag. Mindre begåvat att lyfta en låda av modellen svintung. När ska jag lära mig? Fick i alla fall remsat en hel del idag, då kroppen och knoppen inte helt var med. 

Tankarna gick även till dagens klädval. Kan jag åka till arbetet i pyjamas? Nix! I joggingbyxor? Nix! I vår familj arbetar vi inte i myskläder, till barnens stora förtret. Det var ok att ha joggingbyxor till skolan om de hade idrott första lektionen. Så det fick bli att hoppa in i duschen och i den vanliga outfitten, jeans och skjorta.

Nu inväntar jag middagen och en helg i lugnets tecken. Kanske kan vi så lite i krukorna och plantera lite i de nyinköpta. Lägg där till en hel massa arbete. Nationella i svenska och so samt en gäng med klassikerarbeten. Så risken att bli rastlös är minimal. Kan även hoppas att kroppen fixar en premiärtur i kajakerna. Så vi längtar! Vädret bådar gott och nu är våren verkligen här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar