tisdag 16 april 2013

Golvad

Kan tro att jag har gått en boxningsrunda och blivit fullständigt golvad. En riktig knock out! Nu har jag vare sig boxats, tränat  eller gjort något tyngre. Detta till trots så mår ryggen och benen uruselt. Lägg där till två Tramadol så ser ni en Jeppsson i soffan. Både dagens och gårdagens träning blev det inget av. Tanken att såga av vänster ben i höfthöjd inginner sig då och då, fast då kan jag ge mig på att jag får fantomsmärtor istälet 😖.

Tror även att flera av mina elever i år nio känner samma sak, efter dagens nationella prov i religion. Mina funderingar idag har kretsat runt hur Skolverket tänker när de väljer ämnesområde. Tror inte att vi är den enda skolan som läser världsreligionerna i nian. Vår plan är att vi ska läsa det i vår. Hade varit bättre om vi gjorde det tidigare under läsåret, fast då hade det väl blivit något annat område. Oavsett så blir resultatet inte rättvist, då vissa skolor läst det och vissa inte. Tur är dock att vi samkör vår planering på Smedingeskolan.



Sommarens planering börjar arta sig. En spontanresa är bokad för Jeppe och mig. Det blir en vecka på Sardinien. Det ska bli så härligt. Italien är ett, i princip, outforskat omåde för oss. En skidvecka samt en helg hos fam Prien-Intini i Monza är de enda resorna. Det finns flera önskmål, så som Rom och framför allt till Prien-Intinis sommarställe i södra Italien. Tyvärr får vi inte till ett besök där i augusti då Jeppe har börjat arbeta igen. Hoppas på en helg i höst eller till påsken.

Halva nöjet med att resa är att läsa in sig på resmålet. Jag bara älskar att få suga på karamellen och längta. Nu är jag har börjat att grotta ner mig inser jag att en vecka är alldeles för lite. Skulle lätt kunna vara där i ett par veckor.

Tiden kommer att rusa och snart är det semestertider. Innan dess ska vi hinna med en hel del, både på hemmafronten och på arbetet. Det skulle inte vara fel med några fler timmar varje dygn. Även om dagarna känns längre så här års. Allt blir lite lättare när fåglarna kvittrar och vindarna är ljumna. Våren är verkligen här! Tur att vi kom till skott och köpte markisn, som vi har pratat om så länge. Jacob kom hem i söndags med en snickarkompis. På två timmar var de klara. Hade Jeppe och Jacob gjort det själva så skulle vi säkert kunna dubbla tiden.

Nej, tror jag ska försöka dra mig upp från min golvade position och sätta på en kopp thé igen samt grotta ner mig i den nylånade reseguide.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar