fredag 19 april 2013

Vad gör man inte för sina elever

Ikväll vrålar musiken ur högtalarna och på golvet finns hundra barn i åttaårsåldern, stuffandes och brottandes. Ikväll har 8A disco för år 2-3. Att det var många som ville gå är ju inte samma som att alla får gå, men det fick de. Små flickor med lockar i håret och smink, och pojkar med häng och hattar. Nästan hela klassen har varit med och fixat med discot. Godis och läsk har inhandlats. Priser har diskuterats och blivande inkomster har räknats. Inlämningskvitton för jackorna ochatämplar på händerna. Spellistor har fixats och musikanläggningen har kopplats. Så mycket entreprenöriellt lärande på en och samma gång. Så underbart!

Jag fördriver min fredagskväll med att låsa in nycklarna på mitt arbetsrum, springa till kollega och låna hennes, larma av tjutande larm och rätta nationella prov i so. Skönt att det finns föräldrar som hjälper till.

Nu åter till proven coh en kopp thé till. Om två timmar ska vi avsluta kalaset ochdå kommer jag att nödlanda på min kudde och ta helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar