tisdag 23 april 2013

Yes!

Trots att tröttheten fullkomligt har kvävt mig idag tog jag mig till Friskis och svettis. Ett gympass och 45 minuter senare var jag än mer tröttare. En snabbis till affären för bunkring av frukt och yoghurt, och sedan hem. Har upptäckt en ny favorit, Kesella. Köpte den som är smaksatt med rabarber, som jag blandade med en massa frukt och nötter. Bra ersättning för en chokladkaka eller lösgodis. Nu har det gått tre veckor utan gotter. Så nöjd med mig själv.

Efter en snabb dusch händer det som inte skulle hända. Jag tvärsomnade. Hörde inte när ryggen var färdigladdad, att den vanliga telefonen ringde förrän de hade lagt på och har ett vagt minne om att Jeppe och en kollega ringde. Jag som hade en lång to do-lista. Nu har jag betat av några bockar. Rättat och bedömt dagens so-provet på Unikum - check! Rättat svenska texter - check! Kört två tvättmaskiner - check! Satt på, men ej tömt, en diskmaskin - check! Hjälp Sofia med att ringa Telia, då hon inte får den nya mobilen  med tillhörande microsimskort att fungera - check! Så nu är jag färdig för att läsa ut min bok, för inte kan jag somna nu inte. Det är inget bra att sova en sen middag, men himla skönt.

Imorgon är en ny dag, med nya bedömningar. Måste ta i tu med de nationella proven i so, igen. En aldrig sinande ström av arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar