måndag 22 april 2013

Äntligen

Det finns ett vårtecken som är lika säkert som att tomten kommer den 24 december. Magnolian börjar slå ut. Efter en helt underbar helg i Skåne och en vår som har kommit betydligt längre än här, kom vi hem till en magnolia som hade börjat knoppa sig. I eftermiddag har flera av knopparna börjat att spricka. Då är våren på G. Det skulle vara så mysigt att få börja plantera och så lite olika fröer. Hoppas att den kommande helgen kan erbjuda på trädgårdsarbete och premiärpaddling. Hoppas att vädret är med oss. Vädret och hälsan.



Ligger just nu under filten och hoppas att kroppens signaler har fel, väldigt fel. Har vare sig tid eller lust till fler sjukdagar. Så otroligt trött på kroppen. Är det så här att bli gammal ;)? Säger som Pippi Långstrump. "Jag vill aldrig bliva stur." Så det så!

Idag inleder jag fjärde veckan utan godis. Känner mig så nöjd. Inte för att mitt godissug är speciellt stort, men glassuget desto större. Glass får endas ätas på helgerna och även detta fungerar förvånansvärt bra. Har bestämt mig för att hålla detta fram till midsommar, men kan tänka mig ett bryt innan. Kan ju inte vara på Sardinien utan en daglig glass.

Nu tid för att dra in tassarna under filten för att återgå till "bliejsjukjobbet!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar