torsdag 25 april 2013

En trea, kanske en tvåa

Läkarbesök nummer två denna veckan. En lätt liknelse med bilbesiktningen. Jobbigt läge med körförbud, då det är skroten som hägrar. Det är som Jeppe sa till en fd granne idag.

"Hon har en riktig B-kropp."
"Så kan du väl inte säga?"

Jo, det går alldeles utmärkt för så är det. Efter en massa magklämmande och ett stick i höger armveck, ett i vänster armveck och till slut ett i handleden lyckades de få tagit proverna. Tre stick och två sjuksköterskor senare var jag på väg hem. På väg hem med ett kuvert med ett gäng med mindre sympatiska prover som ska tas hemma. Äntligen ska tre veckors mindre må bra status ändras. Det tar tyvärr bara lite tid att få provsvaren. Tur att jag har den bästa läkaren och vårdcentralen.

För att slippa att besiktiga den riktiga bilen, som dock är i väldigt bra form, skickar Jeppe ett sms när jag satt på vårdcentralen.

"Vilken färg vill du ha på bilen?"
"Vad har jag att välja på?"

Är ju ganska ointresserad av bilar. De ska bara fungera så är jag nöjd. Tydligen tycker han att det är dags att byta ut den lilla vägbulan till en ny. Tror att jag byter bort den vita färgen denna gången. Den kan ju lätt förväxlas med en snöhög. Vågar väl knappt säga att den orangemetallicfärgade var grymt fräck, för det skulle aldrig Jeppe gå med på. Han börjar trötta på den eran. Den orangea. Jat nu föraöker han övertala mig att följa med och titta på bilar på lördag. Det är ju inte konstigt att jag mår tjyvtjockt.

Tar mig samman och samlar kraft för att ta mig ur soffan och upp i sängen. Bita ihop för att fixa morgondagen. Bara två lektioner och de med grymma elever. Sedan är det helg med mycket vila och arbete. Måste fixa en planering och presentation över första världskriget. Annars får det bli en tråkig lektion och det önskar ju ingen.

God natt och sussa gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar